Lovpålagt, kontrollorgan arbeidstilsynet

Få hjelp med HMS arbeidet!

HMS er lovregulert for  virksomheter. Det skal derfor utarbeides rutiner for risikokartlegging for å forhindre skader eller helseplager hos ansatte.
Det er Arbeidstilsynet som er kontrollorganet for at virksomheter skal følge lovkravene rundt HMS arbeidet.
I tillegg til ansatte, må man også som virksomhet ta ansvar for å følge opp dokumentasjonskravene fra leverandører og samarbeidspartnere.
Systematisk HMS arbeid gir utslag i både kvalitet , effektivitet, lønnsomhet og omdømme.

Det er eieren av virksomheten som har ansvaret for HMS arbeidet. I mindre virksomheter er ofte eier også daglig leder. 
I større virksomheter er det ofte daglig leder som har ansvaret på vegne av eierne. 

Med Systematisk HMS har vi gjort HMS arbeidet enkelt!

Med vårt digitale verktøy gir vi deg et rimelig, intuitivt og funksjonelt system for å opprettholde kravene rundt HMS i virksomheten.
Systemet er spesielt tilpasset små og mellomstore bedrifter og vi har ivaretatt de fleste bransjer. 

Systematisk HMS: 

⇒ Et brukervennlig verktøy for å lage risikokartlegging/internkontroll

⇒ Personalhåndbok som gir deg et oppslagsverk over hvilke retningslinjer som gjelder for virksomheten.

⇒ Gir deg full oversikt over alt HMS-arbeid som er gjort i virksomheten

⇒ Kartotek over kjemiske og biologiske stoffer, samt mulighet til å risikovurdere

Kartotek over tekniske data for utstyr og maskiner

⇒ Mulighet for å varsle, klage og melde avvik i tråd med arbeidsmiljølovens bestemmelser

⇒ Dokumentsamling hvor du har anledning å samle viktige HMS-dokumenter

Systematisk HMS er enkelt å oppdatere og tilpasse til virksomheten, og sikrer derfor at dere kan involvere både arbeidsgiver, vernetjeneste, arbeidstakere, bedriftshelsetjeneste og arbeidsmiljøutvalg i HMS-arbeidet.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.